Monday, June 11, 2007

Smoren


Gisterenavond kreeg ik weer een stokje naar mijn hoofd gesmeten van Annelies.


Een stokje over sigaretten: S-day, de S van sigaretten en van smoke…

Ik rook niet en ik heb nooit gerookt. Toen ik 11 jaar was heeft mijn 7 jaar oudere zus me eens laten trekken aan haar sigaret maar ik vond het maar niets.
Waarom rook ik niet:
-het stinkt, de geur trekt in je kleding en haren, elke porie van je lichaam wordt doordrongen met sigarettenrook
- ik vind er niets sexy aan
- het is ongezond
- ik krijg last van mijn ademhaling als ik te lang in een ruimte zit waar je elkaar amper ziet door de rookwalm heen
- ik heb geen nood aan nicotine alleen aan een heleboel caffeïne....
Conclusie: ik ben een fervent anti-rookster maar heb persoonlijk niets tegen mensen die roken, ze weten zelf waarschijnlijk heel goed waar ze mee bezig zijn. Als ze maar niet te dicht bij mij hun sigaretje opsteken en zorgen voor voldoende ventilatie kan ik er gerust mee samenleven....
Het stokje smijt ik door naar de al dan niet rokende mannen: Wout en Mr.Oogsnoep.

2 comments:

Anonymous said...

Ook nog : een vrouw met een sigaret in haar mond, ziet er niet uit ;)

Webstermc said...

@christophe: groot gelijk! Ik heb liever niemand die rookt. Ook al ben ik daardoor mij job kwijt!