Wednesday, May 30, 2007

Verborgen verleider


Gisterenmiddag ben ik naar de Fnac gewandeld met slechts één doel: de nieuwe cd van Rufus Wainwright kopen. Op de benedenverdieping aangekomen, liet ik mijn oog vallen op een andere cd. Onbewust grepen mijn handen naar het hoesje. Een hoesje met een nogal schaars geklede, beter gezegd een naakte vrouw erop. Na het hoesje meermaals bestudeerd te hebben merkte ik op dat het een compilatiecd was van Blue Note. Aangezien ik wel een jazzfan ben, vooral op zomerse avonden, maar niet echt een kenner koop ik dikwijls zo van die cd's. Je leert er de jazzwereld op een aangename manier door kennen. Maar ik zette hem terug, want die cd was niet mijn doel. Ann stond een beetje verder in de winkel naar muziekdvd's te kijken. En samen begaven we ons naar de jazzsectie. Toen Ann dezelfde cd vastpakte moest ik beschaamd toegeven dat ik hem al grondig bestudeerd had. Waarna ik er niet meer aan kon weerstaan en hem meenam. We verlieten de Fnac met twee cd's. Van verborgen verleiding gesproken.

1 comment:

patricia said...

Het lijkt me ook zo'n cd waar ik niet zou aan kunnen weerstaan, ook al omdat die dubbel cd's van blue note zo goed zijn.