Wednesday, May 23, 2007

Boekenobsessie



Net zoals Annelies heb ik een beetje een boekenobsessie. Ik koop honderden boeken, romans, wetenschappelijke boeken, boeken over de natuur en dieren, filmboeken, biografieën, strips,... Ik koop ze maar heb gewoon geen tijd om ze te lezen. Ze staan hier mooi in de kast en liggen wel ergens verspreid. Mijn mooiste boek, het boek waar ik het meest trots op ben, is een erfstuk van mijn papa. Het is een groot exemplaar, zo'n 60 op 40cm, oud en mooi. 'Traité de phrenologie' van J. Vimont, een boek met allerlei tekeningen in van mensen-, dierenskeletten en organen. Ik heb vroeger eens een halve dag op het internet zitten zoeken naar meer informatie over het jaartal en de herkomst. Maar nooit heb ik er iets over teruggevonden. En nu ligt het boek hier, op een mooi plaatsje en het zal hier eeuwig blijven tot ik er zelf niet meer ben.




3 comments:

Anonymous said...

Het boek dat jij vermeldt is vermoedelijk de originele uitgave van het werk van Joseph Vimont, daterend uit 1832-1835 en dus zeer waardevol. Meer informatie kun je vinden op onderstaande link:

http://www.nlm.nih.gov/exhibition/historicalanatomies/vimont_home.html

Lies said...

Zalig zo'n boek in je bezit mogen hebben!

Kaatje said...

@smiling cobra Bedankt voor de link. Ik zal hem maar in een kluis gaan steken. Ik voel me plots niet meer veilig ;-)