Monday, March 26, 2007

Feed the brain.....


Ik ben stilletjes aan begonnen aan mijn scriptie 'MRI bij hersenaandoeningen bij de kat'.

Al bij al een interessant onderwerp omdat ik mij altijd wel aangetrokken gevoeld heb tot de medische beeldvorming. Als klein kind glipte ik soms stiekem binnen op het bureau van mijn papa en ging ik RX foto's bekijken op zijn lichtbak.....Ik zat dan zelf intelligente verklaringen te verzinnen die natuurlijk volledige onzin waren.... maar toch..het was leuk!!

Die MRI beelden bekijken op zich... is wel zeer verrijkend.... maar in mijn scritptie moet ook een deel ' Hoe werkt een MRI toestel' verwerkt worden. Die onderliggende fysica is niet zo simpel.... pulsen, spin-spin bewegingen, radiofrequente signalen, T1 relaxatie,....enz. Voor het moment snap ik er nog niets van! Er zit dan toch geen verborgen fysicus in mij........

No comments: